رئیس جبهه اصلاحات استان یزد و سخنگو این جبهه به تشریح فعالیت جبهه اصلاحات پرداخت و اظهار داشت: جبهه اصلاحات از تیرماه فعال شد و ۲۳ حزب شناسنامه دار در استان از زمان شروع انتخابات دور اول فعالیت خود را آغاز کرد و همگرایی بین احزاب در استان به وجود آمد و جلسات به صورت رسمی برگزار شد.

غلامعلی سفید با بیان اینکه در این جلسات برای هماهنگی بیشتر هیات رئیسه مشخص و سخنگوی جبهه اصلاحات در استان یزد تعیین شد افزود: کمیته های مربوطه نیز شکل گرفت و اعضای هر کمیته در حال کار هستند و از سویی با توجه به شرایط استانی نیز اصلاحاتی در آیین نامه صورت گرفت.

سفید در پاسخ به این سوال که پیشنهاد جبهه اصلاحات برای تصدیگری سکان استانداری یزد بر اساس چه معیارهایی است به ایلنا گفت: یکی از مهمترین کارهایی که در این نشست ها مورد توجه بود بررسی شاخصه های استاندار بود که بر اساس کار کارشناسی علمی دانشگاهی صورت گرفت که در دو بخش کیفی و کمی مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شاخصه ها مشخص شده و باید نیروهایی که معرفی می شوند با کسب امتیازهای لازم به تهران معرفی شوند عنوان کرد: البته تکلیفی برای این کار به عهده ما نیست و ممکن است حتی این پیشنهادات مورد توجه قرار نگیرد اما وظیفه خود می دانیم که این کار را انجام دهیم و برای مسئول اول استان کمکی به دولت داشته باشیم.

سخنگوی جبهه اصلاحات در استان یزد اظهار داشت: در ارتباط با  گزینه‌های مطرح شده برای استانداری کردستان و شاخص‌های مدنظر برای استاندار استان اظهار داشت: فردی شایسته قرار گرفتن در این جایگاه و مقام است که شناخت کامل و جامعی از استان و مشکلات آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه از شاخص‌های استاندار استان کارآمدی و توانایی برقراری ارتباط و رایزنی مطلوب با مسئولان کشوری است اضافه کرد: استاندار استان باید فرد شناخته شده‌ای باشد و در ارتباط با حوزه‌های مختلف مربوط به استان تاثیرگذار باشد.

غلامعلی سفید همچنین در واکنش به طرح برخی موضوعات از سوی جبهه اصلاحات در فضای مجازی تصریح کرد: تاکید می کنم که هرچه از سوی جبهه اصلاعات باید اعلام شود از سوی سخنگوی جبهه خواهد بود و آنچه را که دیگران مطرح می کنند نظر شخصی خودشان است و ارتباطی با جبهه اصلاحات ندارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا